Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

ΤΟ ΖΟΥΜΙ ΤΗΣ ΓΗΣ...

"...αυτός ήτανε ο Παναγής, ό,τι και να τον ρωτούσε κανείς για τα ζωντανά ή για τα φυτά ήταν θησαυρός, ιδέα όμως δεν είχε τι γινότανε μέσα στην κοινωνία, ενημέρωση καμία δε λάβαινε για τα όσα συμβαίναν όξω απο το μούρκι του, στον κόσμο των ανθρώπων, διότι τα πάρε δώσε του με δαύτους ήταν εδώ και χρόνια λιγοστά, μονάχα τις Κυριακάδες συναναστρεφότανε τους μουστερήδες του στην ταβέρνα μα με τους πιο πολλούς λέγανε μονάχα κουβέντες του αέρα, καμιά φορά όμως, αργουλά πια, σαν είχε ξεμπερδέψει με τα μαγειρέματα και είχανε απομείνει τίποτα γνωστοί του ακόμα να κουτσοπίνουνε, έπαιρνε και εκείνος το ρακοπότηρο του και πήγαινε να τραφιάσει κοντά τους... "που πήγατε όλοι και στοιβαχτήκατε μες τη ρουφιάνα την πολιτεία" τους προκαλούσε, μα εκείνοι τίποτα... "Άρα η γη τι είναι, ένας καθρέφτης είναι η γη, όπως τηνε κοιτάξεις θα σε κοιτάξει, αμάν της δώκεις θα σου δώκει και με το παραπάνω, άμαν όμως την παρατήσεις και την ξεπαστρέψεις τελείωσες, χάθηκες. Και χρεωμένοι θα μείνομε και δίχως γη στο τέλος με τα καμώματα σας, δίχως στον ήλιο μοίρα θα απομείνομε..."
*"Το ζουμί του πετεινού", Γιάννης Μακριδάκης (εκδόσεις Το βιβλιοπωλείο της Εστίας). 

**Έχω καιρό που διάβασα αυτή τη νουβέλα, καιρό που ήρθε ο Μακριδάκης στο νησί μου να το παρουσιάσει. Υπάρχουν όμως ακόμη μέσα μου φράσεις του κατά την παρουσίαση όπως "και αν αποκτήσω όλα τα λεφτά του κόσμου, αλλά εξαφανιστούν απο τον πλανήτη οι μέλισσες που βοηθάνε στην ανθοφορία της φύσης, τι να το κάνω; Θα έχω πολλά λεφτά σε έναν πλανήτη όπου δεν θα μπορώ να ζήσω..."...
Μου ήρθαν ξανά στο νου οι φράσεις αυτές σε μια συζήτηση που είχαμε με τις ώρες με τη Μυρτώ. Θεσσαλονίκη- Αθήνα έσμιξαν, αντάλλαξαν ζεστά χαμόγελα και βεβαιώθηκαν για τη ζεστασιά της ψυχής μας. Αυτήν ακριβώς δηλαδή που δεν αναγνωρίζει χρήματα και υλικά, αλλά μονάχα ενέργεια, μοίρασμα, ΑΓΑΠΗ...

***Μυρτούλι αφιερωμένο... Με το καλό να ξανανταμώσουμε και αυτή τη φορά και με το Στελλάκι...Και που'σαι...Μην ξεχνάς ότι το σύμπαν ξέρει καλύτερα! ;))

14 σχόλια:

  1. Καθρέφτης η γη, ε;... Πολύ σωστό...
    Ωραίο ακούγεται το βιβλίο, έστω κι από αυτό το μικρό απόσπασμα!...
    Καλό βράδυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ένα μικρό ξύπνημα. Σου γεννά την επιθυμία να επιστρέψεις στη γη, στη φύση, στην ελευθερία...
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  2. μου ειπε οτι περασατε υπεροχα.. τι καλα!

    σας σκεφτομουν εχθες
    μακαρι την επομενη φορα ολες μαζι

    -

    ααα μ αρεσουν τα διαβασματα σου, σωστη σκεψη αλλα και τι γλωσσα ε;
    (εγω εναν ''χιονανθρωπο'' παλευω αλλα που.. αφου μια φορα στις 15 το πιανω στα χερια μου;)

    "και αν αποκτήσω όλα τα λεφτά του κόσμου, αλλά εξαφανιστούν απο τον πλανήτη οι μέλισσες που βοηθάνε στην ανθοφορία της φύσης, τι να το κάνω; Θα έχω πολλά λεφτά σε έναν πλανήτη όπου δεν θα μπορώ να ζήσω..."...

    πολυ μου αρεσε!

    :)
    φιλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ τι να λέει η ζωή αν δεν μπορείς να αναπνεύσεις?
      Εννοείται ότι την επομένη θα είμαστε παρέα. Έλειψες, σε συζητούσαμε...;)

      Διαγραφή
  3. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
    ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ!
    ΥΠΕΡΟΧΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ισως η διαβιωση να ειναι καλυτερη εκτος πολης, μικρης η μεγαλης. Βεβαια αν μπορει κανεις να επιστρεφει ως επισκεπτης για λιγο, ισως να ειναι ακομη καλυτερος συνδυασμος.
    Γενικα αν μπορεις να αποδρασεις απ'οτι σε καταδυναστευει...
    Ετσι ελευθερωνεται & αναδεικνυεται και η δημιουργικοτητα που καθενας εχει μεσα του κι απολαμβανει το ζουμι της υπαρξης του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακριά απο τα δεσμά...Και αν πάλι ορισμένα δεν λύνονται, ε, ας τα τυλίξουμε με πολύχρωμες κορδέλες για να μην πονάνε ;)

      Διαγραφή
  5. τωρα μου βαλες διαολιες να παω αυριο στον ιανο να το παρω
    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χιχιχι...Θα δεις. Ένα ευωδιαστό μποστάνι μυρίζει αυτή η ιστορία του Μακριδάκη...

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφα όταν συναντιούνται άνθρωποι που μόνο αγάπη έχουν, που μόνο να συνεχίζουν ξέρουν, που μόνο να χαμογελούν μπορούν όταν είναι αντίκρυ.

    Χάρηκα πάρα πολύ που σε είδα, σαν να μην πέρασε μια μέρα. Έχεις την αγάπη μου και το ξέρεις!

    φιλιά από τις Σέρρες

    υ.γ.φεγγαράκι μου την επόμενη φορά σίγουρα όλες μαζί, δεν θα μας ξεφύγεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή